Érdemes megnézni, hol tartanak az ismert autógyárak az elektromos autók (EV) ill. hibridek gyártásában. Az alábbiakban megtalálhatjuk a gyártók rangsorát 2016. év első öt hónap statisztikája szerint:

2016.1-5 hónap EV eladásai: % Eddig történt EV eladások: %
Renault-Nissan 36.729 15 328.074 22
BYD 34.008 14 121.664 8
VW (VAG) 21.852 9 94.330 6
Tesla 21.677 9 130.924 9
BMW 17.117 7 69.146 5
Mitsubishi 15.614 7 150.580 10
Geely 12.881 5 79.050 5
GM 10.729 5 122.560 8

Renault-Nissan-Alliance

Összehasonlítva a számokat a 2015-ös év adataival, megállapításunk a következő:

  • Ebben az évben a Renault Nissan szövetség a vezető helyen van, de a megjelenő BYD (már most 14%-os részarányt képvisel a 2015-ös 11%-kal szemben) rohamosan nő és már itt csak az a kérdés, hogy a kínai csoport mikor lesz világelső a villanyautók tekintetében.
  • Egy másik jelentős figyelemre méltó eredmény az elektromos ill. hibrid járművek értékesítésében az, hogy a Tesla annyi villanyautót adott el, mint az egész Volkswagen csoport (beleértve a VW, Audi, Porsche stb.) összesen, noha az utóbbi még újdonsült ebben a kategóriában, amely a tavalyi évhez képest ténylegesen 3%-ot veszített, míg a Tesla részesedése mindkét évben megtartotta a stabil 9%-ot. Időnként 9 és 10% között hullámzik.
  • A BMW bővíti hibrid ill. elektromos autó portfólióját, amelynek részaránya állandóan növekszik, így már megelőzte a Mitsubishit, mely autógyártó számos negatív eseménytől (káros anyag kibocsátási botrány, a meglévő villany- ill. hibrid autóinak fejlesztési hiánya, a főbb piacain lévő pénzügyi gondjai) szenvedett 3%-ot veszítve 2015 óta. Ez elég gyenge teljesítmény a tavalyi második legnagyobb elektromos ill. hibrid autógyártóra nézve.
  • A Geely stabil 7. helyezett a Kandi és Volvóval az elfogadható áraik miatt.
  • A General Motors idén a 8. helyre lépett a Volt II.-nek köszönhetően, habár ez neki egy kényelmetlen pozíció, mivel 2010/11-ben ők voltak a hibrid ill. elektromos autótechnológia úttörői és ebben a kategóriában 2012-ben elsők voltak az eladások tekintetében.
  • A fenti táblázatban még nem említettük a Fordot (4%-os részesedéssel) és a Daimler (Mercedes és Smart) csoportot, amelyek még teljesen lemaradtak.
  • A végén fontos megemlíteni, hogy a kínai autógyártók rohamosan növelik vezető szerepüket, amely már 36%-ot képvisel. Várhatóan ez év végén elérhetik az 50%-os részesedést.

Forrás: EVobsession.com