Érdemes megnézni, hol tartanak az ismert autógyárak az elektromos autók (EV) ill. hibridek gyártásában. Az alábbiakban megtalálhatjuk a gyártók rangsorát 2016. év első öt hónap statisztikája szerint:
2016.1-5 hónap EV eladásai: | % | Eddig történt EV eladások: | % | |
Renault-Nissan | 36.729 | 15 | 328.074 | 22 |
BYD | 34.008 | 14 | 121.664 | 8 |
VW (VAG) | 21.852 | 9 | 94.330 | 6 |
Tesla | 21.677 | 9 | 130.924 | 9 |
BMW | 17.117 | 7 | 69.146 | 5 |
Mitsubishi | 15.614 | 7 | 150.580 | 10 |
Geely | 12.881 | 5 | 79.050 | 5 |
GM | 10.729 | 5 | 122.560 | 8 |
Összehasonlítva a számokat a 2015-ös év adataival, megállapításunk a következő:
- Ebben az évben a Renault Nissan szövetség a vezető helyen van, de a megjelenő BYD (már most 14%-os részarányt képvisel a 2015-ös 11%-kal szemben) rohamosan nő és már itt csak az a kérdés, hogy a kínai csoport mikor lesz világelső a villanyautók tekintetében.
- Egy másik jelentős figyelemre méltó eredmény az elektromos ill. hibrid járművek értékesítésében az, hogy a Tesla annyi villanyautót adott el, mint az egész Volkswagen csoport (beleértve a VW, Audi, Porsche stb.) összesen, noha az utóbbi még újdonsült ebben a kategóriában, amely a tavalyi évhez képest ténylegesen 3%-ot veszített, míg a Tesla részesedése mindkét évben megtartotta a stabil 9%-ot. Időnként 9 és 10% között hullámzik.
- A BMW bővíti hibrid ill. elektromos autó portfólióját, amelynek részaránya állandóan növekszik, így már megelőzte a Mitsubishit, mely autógyártó számos negatív eseménytől (káros anyag kibocsátási botrány, a meglévő villany- ill. hibrid autóinak fejlesztési hiánya, a főbb piacain lévő pénzügyi gondjai) szenvedett 3%-ot veszítve 2015 óta. Ez elég gyenge teljesítmény a tavalyi második legnagyobb elektromos ill. hibrid autógyártóra nézve.
- A Geely stabil 7. helyezett a Kandi és Volvóval az elfogadható áraik miatt.
- A General Motors idén a 8. helyre lépett a Volt II.-nek köszönhetően, habár ez neki egy kényelmetlen pozíció, mivel 2010/11-ben ők voltak a hibrid ill. elektromos autótechnológia úttörői és ebben a kategóriában 2012-ben elsők voltak az eladások tekintetében.
- A fenti táblázatban még nem említettük a Fordot (4%-os részesedéssel) és a Daimler (Mercedes és Smart) csoportot, amelyek még teljesen lemaradtak.
- A végén fontos megemlíteni, hogy a kínai autógyártók rohamosan növelik vezető szerepüket, amely már 36%-ot képvisel. Várhatóan ez év végén elérhetik az 50%-os részesedést.
Forrás: EVobsession.com